Biuro Dźwięku Katowice to projekt powołany do przeprowadzania eksperymentów w zakresie muzyki elektronicznej.
Głównym celem działań BDK jest ożywienie lokalnej sceny muzyki elektronicznej poprzez warsztaty, wykłady i wspólne sesje koncertowe.
Uczestnicy biorą udział w cyklicznych warsztatach, podczas których próbują odnaleźć nowe brzmienie muzyki klubowej – oryginalny produkt z Katowic.
W trakcie warsztatów opracowywany jest materiał dźwiękowy w oparciu o analizę przestrzeni miejskiej. Powstają szkice, sekwencje, loopy i utwory, które służą do stworzenia publicznej bazy dźwięków. Istotnym elementem projektu było otwarcie Klubu Tempo! w siedzibie Miasta Ogrodów będącego miejscem spotkań, wymiany pomysłów i przeprowadzania otwartych dla publiczności prób i minikoncertów. Efekty pracy zostały opublikowane na płycie CD, w Internecie oraz zaprezentowane na lokalnych festiwalach muzycznych takich jak OFF Festiwal czy Tauron Nowa Muzyka.
W 2016 roku Biuro Dźwięku zapoczątkowało „Mikrorezydencjie” – cykl pięciodniowych wizyt studyjnych, podczas których zaproszony artysta przygotowuje specjalny koncert/słuchowisko w kwadrofonicznym systemie nagłośnieniowym. Dotychczas Katowice odwiedźili Robert Skrzyński (Micromelancolié), Tomek Mirt, Mateusz Wysocki (Fischerle) i Lubomir Grzelak (Lutto Lento).
W ramach współpracy Koalicja Miast / ESK 2016 od 15 do 21 sierpnia w kamienicy Rynek 25 we Wrocławiu, uruchomiona została Centrala Eksperymentów Dźwiękowych.
W tym czasie wraz z zaproszonymi artystami dźwięku i twórcami muzyki elektronicznej, zarówno tanecznej i klubowej, jak i eksperymentalnej i kontemplacyjnej, Biuro Dźwięku Katowice zgłębiało możliwości i sposoby badania dźwięku i badania dźwiękiem.
Na Centralę Eksperymentów Dźwiękowych składały się codzienne, otwarte dla publiczności, popołudniowe i wieczorne koncerty, sesje i sety DJ-skie. Całość poparta była otwartymi prezentacjami, projekcjami filmowymi, kwadrofonicznymi słuchowiskami i warsztatami dźwiękowymi prowadzonymi przez zaproszonych gości. Jednak przede wszystkim Centrala stała się miejscem wymiany doświadczeń, pomysłów i brzmień, wspólnych sesji, kolaboracji, improwizacji, prób i zabaw ze sprzętem grającym i nagłośnieniowym.